Sjekk inn bilen og få vroomservice av våre dyktige teknikere.

Jevnt vedlikehold gjør deg trygg på høstveiene

Ta vare på bilen med jevnlig service. Vi tilbyr deg en kopp kaffe eller et arbeidskontor mens du venter. Ved mer omfattende service vil du ha direkte dialog med din egen PST (Personlig Service Tekniker).

Høstkampanje 23/9 -30/11

Online bestilling av service

Fyll ut regnummer og vi finner frem riktig skjema for din bil!

Kontakt oss direkte

Ønsker du å snakke med oss, ta gjerne kontakt på telefon eller sende oss mail.

Kundeservice

815 20 500

kundesenter@bilservice.no

Vroomservice ikon
Service ikon

Vi tar service på bilen

Her finner du informasjon om våre bilverksteder og servicetjenester. Stikkord er direkte kundekontakt og raskere utført jobb.

Mer om våre servicetjenester

Vinterdekk ikon

Vinterdekk – fra 1150,- per dekk (nettopris)

Nye dekk eller hjelp med hjulskift? Klart vi hjelper deg!

Liten bil fra 1150,-
Medium bil fra 1390,-
Stor bil fra 1390,-
Varebil fra 1250,-

Kontakt oss for tilbud

Hjulstilling ikon

Hjulstilling – fra 2290,-

Jevnlig kontroll av hjulstillingen gjør at du slipper ujevn slitasje og kort levetid på dekkene. Vi har avanserte måleinstrumenter og gjør nødvendige justeringer slik at du kan kjøre trygt.

Mer om hjulstilling

Registerreim ikon

Skifte av registerreim – fra 3990, -

Slitt registerreim kan føre til motorskade og kostbare reparasjoner.
Hvor lenge en registerreim holder kommer an på modell, motor og kjørestil. Det viktigste er at du får sjekket registerreimen med jevne mellomrom og at du lar fagfolk bytte i henhold til fabrikantens spesifikasjoner.

Bestill sjekk av registerreim

5+Service ikon

5+ Service – For biler eldre enn 5 år

5+ Originalservice – gunstige priser på alle våre merker.
Hvis bilen din er fem år eller eldre, har vi fast lavpris på alt arbeid du utfører hos oss. Gjelder mekanisk arbeid, servicearbeid og skadearbeid. Arbeidet utføres av merkekompetente serviceteknikere.

Mer om 5+ Service

Steinsprut ikon

Steinsprut? Vi reparerer steinsprut fra 0,-

Ruteskift? Er ikke det sånn bare bilglass-spesialistene gjør? Absolutt ikke! Våre mekanikere har alle nødvendige godkjenninger og gjør jobben profesjonelt og med presisjon.

Mer om glasskade

AC service ikon

AC - service: Velg mellom tre pakker

Det er ikke lett å oppdage når AC-systemet ditt bør renses – men en tommelfingerregel kan være å rense én gang i året.   

Les mer og bestill her

AC service ikon

Klimaservice: 1990, - + gass

Etter flere sesonger med varme sommerdager og kalde vinternetter blir aircondition i bilen din fuktig og skitt samler seg. Dette gir et perfekt miljø for bakterier, sopp og andre mikroorganismer å utvikle seg i. For å sikre at det er frisk og god luft som sirkuleres inne i bilen, vil A/C-systemet ha behov for både rengjøring og filterskifte.

Mer om klimaservice

Smartrepair ikon

Easy Smart Repair – gunstige priser på små skader

Våre Smart Repair-verksteder reparerer mindre skader rimelig og raskt ved hjelp av spesialutstyr.

Spot Repair fra 2.500,-
Felgreparasjon fra 1.500,-
Lyktrenovering fra 1.500,-
Lakkfri bulkoppretting fra 1.500,-
Interiørreparasjon fra 1.500,-

Mer om smartrepair

Vroomservice ikon. -snakkebobler
Volvo EX40 på vei over en demning på høstfjellet

Ofte stilte spørsmål

I håp om å gjøre livet litt enklere for deg, har vi svart på typiske spørsmål knyttet til våre servicetjenester.

Hva er inkludert i servicen?

Hva som inngår i en service, varierer ut fra biltype og kjørelengde. En del elbiler skal bare ha en rask og helt lik sjekk år etter år, mens en eldre bensin- eller dieselbil har mer omfattende service, med blant annet oljeskift.

Ta gjerne kontakt med oss for å høre hva slags service som gjennomføres for din bil.

Må jeg bestille servicetime på forhånd?

Ja, det er alltid en fordel å bestille time på forhånd. Da kan vi forberede servicen best mulig og sørge for at alle nødvendige deler er på plass når du leverer bilen. Det er dessuten sjeldent vi har ledig plass på verkstedet for drop-in-service. 

Du kan bestille service her. 

Får jeg automatisk en PST (personlig servicetekniker) når jeg leverer bilen til service?

Ja, som fast kunde hos Bilservice får du en PST (personlig servicetekniker) som du kan kontakte direkte, mandag – fredag kl. 7:30 – 15:30. Da har du kun én kontaktperson å forholde deg til på verkstedet. 

Kan jeg kontakte min PST når som helst?

Du står fritt til å kontakte din PST (personlig servicetekniker) i arbeidstiden, mandag – fredag kl. 7:30 – 15:30.

 

Hva er en PST?

PST står for personlig servicetekniker. Med Servicekonseptet PST har hver bil sin faste tekniker. Denne teknikeren kjenner bilens historikk og har direkte kontakt med deg som bileier. Når du leverer og henter bilen hos samme person, blir det både enklere og raskere for deg som kunde.

Les mer om servicekonseptet PST.

 

Kan jeg få erstatningsbil?

Ja, i de fleste tilfeller kan vi ordne deg en erstatningsbil, hvis du ber om dette ved bestilling av time. Noen har erstatningsbil inkludert i serviceavtalen sin, mens andre betaler for erstatningsbil selv. Det finner vi ut av når du bestiller service.

Vær forresten oppmerksom på at service hos oss sjelden tar mer enn en time, fordi det som regel er to teknikere som jobber med bilen din samtidig.

I venteområdet er det gratis kaffe og te, og åpent WIFI.

Det er også mulig å låne et kontor hos oss, så du kan jobbe mens du venter på at bilen skal bli ferdig.

 

Gjelder garantien ved service?

Selve servicen er ikke en del av garantien, men noen har en egen serviceavtale. Spør oss, så sjekker vi om du har en slik avtale eller ikke.

Oppdager vi feil eller skader når vi foretar service, hender det at dette dekkes av garantien på bilen. Dét kontrollerer vi med fabrikantens garantisystem for å se hva som gjelder for din bil. Er det en garantisak, blir dette selvsagt dekket av garantien.

 

Hva skjer hvis det oppdages noe som må fikses?

Hvis vi oppdager feil ved bilen under utførelse av service, vil vi alltid ta kontakt med deg før eventuell videre reparasjon utføres.

 

Kan jeg få en kopi av servicehistorikken på bilen?

Vi kan kun levere ut servicehistorikk til den personen, eller det firmaet, som har betalt for tidligere servicer eller reparasjoner på bilen. Eventuelt må vi ha samtykke fra tidligere eier(e) av bilen, før vi kan utlevere historikk på tjenester bestilt og kjøpt av dem.  

 

Hva slags betalingsmåter aksepterer dere?

Vi tar de fleste betalings – og kredittkort, samt kontanter. Du betaler når du henter bilen etter servicen. 

Har dere venteområde med fasiliteter?

Ja, hos oss kan du nyte gratis kaffe og te mens du venter. Vi har også gratis WIFI.
 Vi tilbyr dessuten lånekontor om du trenger det, så du kan jobbe mens vi utfører service. Spør gjerne om dette når du bestiller service.

Service hos oss tar sjelden mer enn en time, fordi vi som regel har to teknikere som jobber med bilen din samtidig.

 

Hvor lang tid tar servicen?

Service eller EU-kontroll tar sjelden mer enn en time hos oss, fordi vi som regel har to teknikere som jobber med bilen din samtidig. Må det utføres større reparasjoner, kan det selvsagt ta lengre tid.

Har du behov for et sted å jobbe mens du venter, kan du spørre oss om ledig lånekontor. Hele venteområdet vårt har dessuten tilgjengelig WIFI, og gratis kaffe/te.

 

Ringer dere meg når bilen er klar?

Vi ringer eller sender SMS straks bilen er klar. Vi kan også sende deg en epost om du ønsker det. 

Får jeg stempel i serviceheftet?

Ikke alle bilmerker har fysiske servicehefter i papir lenger, men har du det får du stempel. Uansett blir servicen oppdatert i bilens digitale servicehistorikk.

Må bilen være kjøpt hos Bilservice for at dere kan ta service?

Nei, vi tar service på alle merkene vi fører, enten du har kjøpt bilen her eller ikke.

Hvem ringer jeg til først om bilen havarerer?

Hvis bilen din havarerer og ikke er kjørbar, må du kontakte veihjelp via ditt forsikringsselskap eller serviceavtale.

Kan jeg parkere bilen på verkstedet dagen/kvelden i forveien?

Ja, du kan parkere bilen hos oss dagen før, eller på morgenen før vi har åpnet. Det er nøkkelinnkast ved alle våre verksteder. Nøkkelinnkastet er åpent 24 timer i døgnet.

Kan jeg få en kostnadsoversikt før jeg bekrefter servicetime?

Vi opplyser alltid om pris på service for din bil ved forespørsel om time. Vi gir oppgir også pris på faste reparasjonsoppdrag. Hvis vi oppdager feil ved bilen under utførelse av service, vil vi alltid ta kontakt med deg før eventuell videre reparasjon utføres.

Nyttige artikler

Hva inngår i et dekkskift hos Bilservice?​

Hva er poenget med å la en bilforhandler legge om til vinter- eller sommerdekk, når du kan gjøre jobben selv?
Les mer

Hjulstillingskontroll er viktig for sikkerhet og økonomi​

En bil med feil hjulstilling kan trekke til siden, være ustabil i høy hastighet og ha redusert bremsekraft. Vi hjelper deg med hjulstillingskontroll.
Les mer

Jobb på lånekontor mens bilen er på service​

Skal du ha service på bilen? Her er vanlige spørsmål og svar (FAQ).​
Les mer

Slik blir du høstferieklar​

Her er huskelista over ting du kan gjøre selv, for å gjøre bilen klar og sikker til mørkt og glatt høstføre. ​
Les mer

Slik finner du roen på vei til hytta​

Slik finner du roen på vei til hytta. Disse tipsene gir deg den beste starten på hytteturen.​
Les mer

Ikke glem lysene på bilen​

Sikker på at du har gode lys på bilen i den mørke årstiden? Følg disse rådene for sikker og god kjøring.​
Les mer

5 tips for kjøring i underkjølt regn​

Det beste tipset for deg som skal ut og kjøre i underkjølt regn, er å ikke gjøre det. Må du likevel ut - følg disse tipsene. ​
Les mer

Vi har din neste bruktbil.
Uansett hvor du er på vei.

Hurra! Vi er stolte over alle som velger å kjøpe ny bruktbil fordi det er så mange fordeler! 

×