Sjekk inn bilen for
Vroomservice og kjør trygt i vår og sommer.
Veiene ligger klare for nye eventyr. Få bilen klar etter vinteren og nyt hver tur – uansett hvor din ferd går.
Kontakt oss direkte
Ønsker du å snakke med oss, ta gjerne kontakt på telefon eller sende oss mail.
Kundeservice
815 20 500
kundesenter@bilservice.no
Vi tar service på bilen
Vinterdekk – fra 1150,- per dekk (nettopris)
Nye dekk eller hjelp med hjulskift? Klart vi hjelper deg!
Liten bil fra 1150,-
Medium bil fra 1390,-
Stor bil fra 1390,-
Varebil fra 1250,-
Hjulstilling – fra 2290,-
Jevnlig kontroll av hjulstillingen gjør at du slipper ujevn slitasje og kort levetid på dekkene. Vi har avanserte måleinstrumenter og gjør nødvendige justeringer slik at du kan kjøre trygt.
Skifte av registerreim – fra 3990, -
Slitt registerreim kan føre til motorskade og kostbare reparasjoner.
Hvor lenge en registerreim holder kommer an på modell, motor og kjørestil. Det viktigste er at du får sjekket registerreimen med jevne mellomrom og at du lar fagfolk bytte i henhold til fabrikantens spesifikasjoner.
5+ Service – For biler eldre enn 5 år
5+ Originalservice – gunstige priser på alle våre merker.
Hvis bilen din er fem år eller eldre, har vi fast lavpris på alt arbeid du utfører hos oss. Gjelder mekanisk arbeid, servicearbeid og skadearbeid. Arbeidet utføres av merkekompetente serviceteknikere.
Steinsprut? Vi reparerer steinsprut fra 0,-
Ruteskift? Er ikke det sånn bare bilglass-spesialistene gjør? Absolutt ikke! Våre mekanikere har alle nødvendige godkjenninger og gjør jobben profesjonelt og med presisjon.
AC - service: Velg mellom tre pakker
Det er ikke lett å oppdage når AC-systemet ditt bør renses – men en tommelfingerregel kan være å rense én gang i året.
Klimaservice: 1990, - + gass
Etter flere sesonger med varme sommerdager og kalde vinternetter blir aircondition i bilen din fuktig og skitt samler seg. Dette gir et perfekt miljø for bakterier, sopp og andre mikroorganismer å utvikle seg i. For å sikre at det er frisk og god luft som sirkuleres inne i bilen, vil A/C-systemet ha behov for både rengjøring og filterskifte.
Easy Smart Repair – gunstige priser på små skader
Våre Smart Repair-verksteder reparerer mindre skader rimelig og raskt ved hjelp av spesialutstyr.
Spot Repair fra 2.500,-
Felgreparasjon fra 1.500,-
Lyktrenovering fra 1.500,-
Lakkfri bulkoppretting fra 1.500,-
Interiørreparasjon fra 1.500,-


Ofte stilte spørsmål
I håp om å gjøre livet litt enklere for deg, har vi svart på typiske spørsmål knyttet til våre servicetjenester.
Finner du ikke svar? Se alle våre artikler.
Hva er inkludert i servicen?
Hva som inngår i en service varierer ut fra biltype og kjørelengde. Det som alltid inngår i service er kontroll av bremser, hjuloppheng, lys, dekk også videre. slik at du skal kunne kjøre trygt frem til neste serviceintervall.
Det anbefales alltid å følge produsentens anbefalte serviceprogram. Dette sikrer også at garanti opprettholdes 100 prosent.
Må jeg bestille servicetime på forhånd?
Ja, det er alltid en fordel å bestille time på forhånd. Da kan vi forberede servicen best mulig og sørge for at alle nødvendige deler er på plass når du leverer bilen. Det er dessuten sjeldent vi har ledig plass på verkstedet for drop-in-service.
Får jeg automatisk en PST (personlig servicetekniker) når jeg leverer bilen til service?
Ja, som fast kunde hos Bilservice får du en PST (personlig servicetekniker) som du kan kontakte direkte, mandag – fredag kl. 7:30 – 15:30. Da har du kun én kontaktperson å forholde deg til på verkstedet.
Kan jeg kontakte min PST når som helst?
Du står fritt til å kontakte din PST (personlig servicetekniker) i arbeidstiden, mandag – fredag kl. 7:30 – 15:30.
Hva er en PST?
PST står for personlig servicetekniker. Med Servicekonseptet PST har hver bil sin faste tekniker. Denne teknikeren kjenner bilens historikk og har direkte kontakt med deg som bileier. Når du leverer og henter bilen hos samme person, blir det både enklere og raskere for deg som kunde.
Les mer om servicekonseptet PST.
Kan jeg få erstatningsbil?
Ja, i de fleste tilfeller kan vi ordne deg en erstatningsbil, hvis du ber om dette ved bestilling av time. Noen har erstatningsbil inkludert i serviceavtalen sin, mens andre betaler for erstatningsbil selv. Det finner vi ut av når du bestiller service.
Vær forresten oppmerksom på at service hos oss sjelden tar mer enn en time, fordi det som regel er to teknikere som jobber med bilen din samtidig.
I venteområdet er det gratis kaffe og te, og åpent WIFI.
Det er også mulig å låne et kontor hos oss, så du kan jobbe mens du venter på at bilen skal bli ferdig.
Hvorfor må jeg ha service på elbilen?
At bilen er elektrisk betyr ikke at den har mindre behov for vedlikehold. En elektrisk bil har minst like mange deler som trenger service og vedlikehold som en «vanlig» bil. Det er også viktig med ettersyn og kontroll av alt det elektriske utstyret som følger med en elektrisk bil.
Service er nødvendig for å sjekke blant annet dekk, hjuloppheng, rust, bremser, batteri, kjølesystem, lys og elektriske komponenter. Service på elbil er også viktig med tanke på oppdateringer av software.
Hva inngår i en elbilservice?
Hva som sjekkes på en regelmessig service kommer an på blant annet bilmerke og modell. Normalt følger verkstedet bilens anbefalte serviceprogram, som innebærer ting som sjekk av dekk, hjuloppheng, bremser, klimaanlegg, lys og feilsøking, i tillegg til inspeksjon av andre viktige komponenter. Er det spesielle servicebehov som har oppstått, blir dette også gjennomgått i tillegg.
Hva koster service på elbil?
Hva du må betale for service på en elbil kommer an på flere faktorer, først og fremst bilens merke, modell, alder og hvilken type service som utføres. Servicekostnadene for elbiler er ikke nødvendigvis lavere enn for bensin- og dieselbiler, fordi også elbiler har mange deler og komponenter som trenger service og vedlikehold, i tillegg til at det kan være nødvendig å gjøre oppgraderinger av software.
Prisene for service på elbil kan også variere ut fra på hver enkelt bils spesifikasjoner og eventuelle ekstra servicebehov.
Hvor lang tid tar service på elbil?
Service på elbil tar i utgangspunktet omtrent like lang tid som ved service av en bensin- eller dieselbil. Det er vanskelig å si en fast tid, men i utgangspunktet tar en service mellom 30 minutter og 2 timer, avhengig av om det er en liten eller mer omfattende service som utføres.
For bilmerker som bruker fjernovervåking kan deler av sjekken gjøres digitalt, dette kan redusere tiden på verkstedet. Spør verkstedet på forhånd om hvor lang tid de regner med å bruke på servicen, og spør gjerne også om hva de sjekker/kontrollerer på bilen.
Hvor ofte bør jeg ta service på elbil?
En generell anbefaling for hyppighet på service av elbil er cirka én gang i året, eller når bilen har kjørt rundt 20 000 kilometer. Dette er samme serviceintervall som anbefales for bensin- og dieselbiler.
Hvor ofte du bør ta service på elbilen kommer selvfølgelig også an på de spesifikke anbefalingene for det enkelte bilmerket og modellen. For å finne ut hvilket serviceintervall som anbefales for din bil, kan du sjekke bilens instruksjonsbok eller ta kontakt med ditt verksted.
Hva hvis bilen ikke blir godkjent på EU-kontroll og det må gjøres reparasjoner før den kan bli godkjent?
Dersom bilen får mangler, må dette fikses før den kan bli EU-godkjent. Bilen må derfor inn til etterkontroll, etter at du har utbedret manglene. Du bestemmer selv om du vil bruke samme verksted på etterkontrollen eller ikke, bare husk at verkstedet du velger må være godkjent for å utføre EU-kontroll.
Gjelder garantien ved service?
Selve servicen er ikke en del av garantien, men noen har en egen serviceavtale. Spør oss, så sjekker vi om du har en slik avtale eller ikke.
Oppdager vi feil eller skader når vi foretar service, hender det at dette dekkes av garantien på bilen. Dét kontrollerer vi med fabrikantens garantisystem for å se hva som gjelder for din bil. Er det en garantisak, blir dette selvsagt dekket av garantien.
Hva skjer hvis det oppdages noe som må fikses?
Hvis vi oppdager feil ved bilen under utførelse av service, vil vi alltid ta kontakt med deg før eventuell videre reparasjon utføres.
Kan jeg få en kopi av servicehistorikken på bilen?
Vi kan kun levere ut servicehistorikk til den personen, eller det firmaet, som har betalt for tidligere servicer eller reparasjoner på bilen. Eventuelt må vi ha samtykke fra tidligere eier(e) av bilen, før vi kan utlevere historikk på tjenester bestilt og kjøpt av dem.
Hva slags betalingsmåter aksepterer dere?
Vi tar de fleste betalings – og kredittkort, samt kontanter. Du betaler når du henter bilen etter servicen.
Har dere venteområde med fasiliteter?
Ja, hos oss kan du nyte gratis kaffe og te mens du venter. Vi har også gratis WIFI.
Vi tilbyr dessuten lånekontor om du trenger det, så du kan jobbe mens vi utfører service. Spør gjerne om dette når du bestiller service.
Service hos oss tar sjelden mer enn en time, fordi vi som regel har to teknikere som jobber med bilen din samtidig.
Hvor lang tid tar servicen?
Service tar sjelden mer enn en time hos oss, fordi vi som regel har to teknikere som jobber med bilen din samtidig. Må det utføres større reparasjoner, kan det selvsagt ta lengre tid.
Har du behov for et sted å jobbe mens du venter, kan du spørre oss om ledig lånekontor. Hele venteområdet vårt har dessuten tilgjengelig WIFI, og gratis kaffe/te.
Ringer dere meg når bilen er klar?
Vi ringer eller sender SMS straks bilen er klar. Vi kan også sende deg en epost om du ønsker det.
Får jeg stempel i serviceheftet?
Ikke alle bilmerker har fysiske servicehefter i papir lenger, men har du det får du stempel. Uansett blir servicen oppdatert i bilens digitale servicehistorikk.
Må bilen være kjøpt hos Bilservice for at dere kan ta service?
Nei, vi tar service på alle merkene vi fører, enten du har kjøpt bilen her eller ikke.
Hvem ringer jeg til først om bilen havarerer?
Hvis bilen din havarerer og ikke er kjørbar, må du kontakte veihjelp via ditt forsikringsselskap eller serviceavtale.
Kan jeg parkere bilen på verkstedet dagen/kvelden i forveien?
Ja, du kan parkere bilen hos oss dagen før, eller på morgenen før vi har åpnet. Det er nøkkelinnkast ved alle våre verksteder. Nøkkelinnkastet er åpent 24 timer i døgnet.
Kan jeg få en kostnadsoversikt før jeg bekrefter servicetime?
Vi opplyser alltid om pris på service for din bil ved forespørsel om time. Vi gir oppgir også pris på faste reparasjonsoppdrag. Hvis vi oppdager feil ved bilen under utførelse av service, vil vi alltid ta kontakt med deg før eventuell videre reparasjon utføres.
Trenger jeg service på bilen når jeg har hatt EU-kontroll?
Ja, EU-kontroll og service er ikke det samme. EU-kontroll er en egen myndighetspålagt kontroll av bilen som skal gjennomføres annet hvert år fra året bilen din er fire år gammel. Bilen må være EU-godkjent innen en bestemt dato for å kunne kjøres på norske veier.
Service er anbefalt som et serviceintervall hvor vi gjennomgår viktige funksjoner, slitasjekontroller og skifter anbefalte filtre og væsker på bilen, for at du skal være trygg på at bilen fungerer optimalt og er trygg å kjøre.
Hva inngår i EU-kontroll?
En EU-kontroll er en omfattende sjekk av bilen og dens tilstand. Kontrollen består av rundt 150 kontrollpunkter og er obligatorisk for alle personbiler som er fire år eller eldre. Vi gjennomfører kontrollen etter regelverket, slik at du er sikret riktig utført kontroll.
Hvor ofte må bilen inn til EU-kontroll?
Vanlige personbiler må EU-godkjennes innen fire år etter førstegangsregistrering, etter dette må bilen kontrolleres senest hvert andre år. Neste frist for godkjent EU-kontroll beregnes ut fra dato for gjennomført hovedkontroll, og ikke fra dato for eventuell etterkontroll.
Så lenge kjøretøyet godkjennes innen fristen, kan du selv velge når du ønsker å gjennomføre EU-kontrollen. Husk å beregne tid til å få rettet opp i eventuelle mangler.
Får jeg beskjed hvis det må gjøres reparasjoner før bilen min kan EU-godkjennes?
Ja, vi varsler deg selvfølgelig på forhånd, slik at du kan bestemme om du vil utføre arbeidet hos oss til avtalt pris.
Hva hvis bilen ikke blir godkjent på EU-kontroll og det må gjøres reparasjoner før den kan bli godkjent?
Dersom bilen får mangler, må dette fikses før den kan bli EU-godkjent. Bilen må derfor inn til etterkontroll, etter at du har utbedret manglene. Du bestemmer selv om du vil bruke samme verksted på etterkontrollen eller ikke, bare husk at verkstedet du velger må være godkjent for å utføre EU-kontroll.
Hvorfor må jeg betale for etterkontroll når jeg har hatt EU-kontroll?
Etterkontroll er ikke en del av EU-kontrollen og må derfor i utgangspunktet betales for som en annen kontroll av bilen. Mange verksteder tilbyr likevel rabattert eller gratis etterkontroll om du gjør både selve EU-kontrollen og etterkontrollen hos dem. Sjekk ut dette med verkstedet før du bestiller tid for EU-kontroll.
Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å fikse manglene påpekt i EU-kontrollen?
Hvis du ikke ønsker å utbedre manglene som ble påpekt i EU-kontrollen har du tre valg: Du kan enten avregistrere bilen, vrake den eller selge den. Hvis du selger bilen og den nye eieren har tenkt å bruke den, må bilen på vanlig måte omregistreres og bli EU-godkjent før den kan rulle ut på veien.
Nyttige artikler

Hva inngår i et dekkskift hos Bilservice?

Hjulstillingskontroll er viktig for sikkerhet og økonomi

Jobb på lånekontor mens bilen er på service

Punktert dekk? Følg disse 4 rådene.

På tide å parkere rekkeviddeangsten

Slik finner du roen på vei til hytta

Hva er forskjellen på EU-kontroll og service?

Spørsmål og svar om service på elbil

Ikke glem lysene på bilen

Kolonnekjøring: Dette må du huske på

Unngå å kjøre på vilt i vinter

4 tips for kjøring i underkjølt regn

Unngå overraskelser når snøen faller

Hyttetur? Tipsene som får deg trygt frem
