Jobb på lånekontor mens bilen er på service
Ikke kast bort tiden mens bilen er på service. Det er trådløst nett i hele venteområdet til Bilservice. Vil du jobbe uforstyrret, kan du låne kontor.
Ikke kast bort tiden mens bilen er på service. Det er trådløst nett i hele venteområdet til Bilservice. Vil du jobbe uforstyrret, kan du låne kontor.
– Service på bilen tar sjelden mer enn en time hos oss. Dette forteller Morten Erik Abrahamsen, servicemarkedssjef hos Bilservice i Tønsberg.
– To serviceteknikere jobber samtidig når vi tar service bilen din. Da går jobben dobbelt så fort. Velg selv om du vil slappe av mens du nyter kaffe og te, eller vil jobbe mens vi tar oss av bilen. Har du behov for erstatningsbil gjennom dagen, ordner vi stort sett det også, forklarer Morten og understreker at det skal være enkelt for kundene å bilen på service hos Bilservice
Noe du lurer på om service på bil?
Se vanlige spørsmål og svar:
Hva er inkludert i servicen?
Hva som inngår i en service, varierer ut fra biltype og kjørelengde. En del elbiler skal bare ha en rask og helt lik sjekk år etter år, mens en eldre bensin- eller dieselbil har mer omfattende service, med blant annet oljeskift.
Ta gjerne kontakt med oss for å høre hva slags service som gjennomføres for din bil.
Må jeg bestille servicetime på forhånd?
Ja, det er alltid en fordel å bestille time på forhånd. Da kan vi forberede servicen best mulig og sørge for at alle nødvendige deler er på plass når du leverer bilen. Det er dessuten sjeldent vi har ledig plass på verkstedet for drop-in-service.
Får jeg automatisk en PST (personlig servicetekniker) når jeg leverer bilen til service?
Ja, som fast kunde hos Bilservice får du en PST (personlig servicetekniker) som du kan kontakte direkte, mandag – fredag kl. 7:30 – 15:30. Da har du kun én kontaktperson å forholde deg til på verkstedet.
Kan jeg kontakte min PST når som helst?
Du står fritt til å kontakte din PST (personlig servicetekniker) i arbeidstiden, mandag – fredag kl. 7:30 – 15:30.
Hva er en PST?
PST står for personlig servicetekniker. Med Servicekonseptet PST har hver bil sin faste tekniker. Denne teknikeren kjenner bilens historikk og har direkte kontakt med deg som bileier. Når du leverer og henter bilen hos samme person, blir det både enklere og raskere for deg som kunde.
Les mer om servicekonseptet PST.
Kan jeg få erstatningsbil?
Ja, i de fleste tilfeller kan vi ordne deg en erstatningsbil, hvis du ber om dette ved bestilling av time. Noen har erstatningsbil inkludert i serviceavtalen sin, mens andre betaler for erstatningsbil selv. Det finner vi ut av når du bestiller service.
Vær forresten oppmerksom på at service hos oss sjelden tar mer enn en time, fordi det som regel er to teknikere som jobber med bilen din samtidig.
I venteområdet er det gratis kaffe og te, og åpent WIFI.
Det er også mulig å låne et kontor hos oss, så du kan jobbe mens du venter på at bilen skal bli ferdig.
Gjelder garantien ved service?
Selve servicen er ikke en del av garantien, men noen har en egen serviceavtale. Spør oss, så sjekker vi om du har en slik avtale eller ikke.
Oppdager vi feil eller skader når vi foretar service, hender det at dette dekkes av garantien på bilen. Dét kontrollerer vi med fabrikantens garantisystem for å se hva som gjelder for din bil. Er det en garantisak, blir dette selvsagt dekket av garantien.
Hva skjer hvis det oppdages noe som må fikses?
Hvis vi oppdager feil ved bilen under utførelse av service, vil vi alltid ta kontakt med deg før eventuell videre reparasjon utføres.
Kan jeg få en kopi av servicehistorikken på bilen?
Vi kan kun levere ut servicehistorikk til den personen, eller det firmaet, som har betalt for tidligere servicer eller reparasjoner på bilen. Eventuelt må vi ha samtykke fra tidligere eier(e) av bilen, før vi kan utlevere historikk på tjenester bestilt og kjøpt av dem.
Hva slags betalingsmåter aksepterer dere?
Vi tar de fleste betalings – og kredittkort, samt kontanter. Du betaler når du henter bilen etter servicen.
Har dere venteområde med fasiliteter?
Ja, hos oss kan du nyte gratis kaffe og te mens du venter. Vi har også gratis WIFI.
Vi tilbyr dessuten lånekontor om du trenger det, så du kan jobbe mens vi utfører service. Spør gjerne om dette når du bestiller service.
Service hos oss tar sjelden mer enn en time, fordi vi som regel har to teknikere som jobber med bilen din samtidig.
Hvor lang tid tar servicen?
Service eller EU-kontroll tar sjelden mer enn en time hos oss, fordi vi som regel har to teknikere som jobber med bilen din samtidig. Må det utføres større reparasjoner, kan det selvsagt ta lengre tid.
Har du behov for et sted å jobbe mens du venter, kan du spørre oss om ledig lånekontor. Hele venteområdet vårt har dessuten tilgjengelig WIFI, og gratis kaffe/te.
Ringer dere meg når bilen er klar?
Vi ringer eller sender SMS straks bilen er klar. Vi kan også sende deg en epost om du ønsker det.
Får jeg stempel i serviceheftet?
Ikke alle bilmerker har fysiske servicehefter i papir lenger, men har du det får du stempel. Uansett blir servicen oppdatert i bilens digitale servicehistorikk.
Må bilen være kjøpt hos Bilservice for at dere kan ta service?
Nei, vi tar service på alle merkene vi fører, enten du har kjøpt bilen her eller ikke.
Hvem ringer jeg til først om bilen havarerer?
Hvis bilen din havarerer og ikke er kjørbar, må du kontakte veihjelp via ditt forsikringsselskap eller serviceavtale.
Kan jeg parkere bilen på verkstedet dagen/kvelden i forveien?
Ja, du kan parkere bilen hos oss dagen før, eller på morgenen før vi har åpnet. Det er nøkkelinnkast ved alle våre verksteder. Nøkkelinnkastet er åpent 24 timer i døgnet.
Kan jeg få en kostnadsoversikt før jeg bekrefter servicetime?
Vi opplyser alltid om pris på service for din bil ved forespørsel om time. Vi gir oppgir også pris på faste reparasjonsoppdrag. Hvis vi oppdager feil ved bilen under utførelse av service, vil vi alltid ta kontakt med deg før eventuell videre reparasjon utføres.